Sang Murabbi - mencari spirit yang hilang!

Alhamdulillah, tatkala berada dalam kesenangan dan kesibukan dunia, Allah masih memilih saya untuk menonton sebuah filem perjuangan yang sangat menyuntik semangat perjuangan para pejuang ke jalan Allah yang membawa ke arah akhirat yang kekal abadi. Filem yang saya maksudkan bertajuk Sang Murabbi.


Saya yakin dan percaya sudah ramai antara kita yang telah pun menonton filem ini. Alhamdulillah, insan yang telah menontonnya sangat bertuah. Sudah pastinya dia lagi lagi bertuah apabila tersuntik semangat juangnya untuk terus berjuang di jalan Allah. Seluruh hidupnya adalah untuk Islam. Perjuangannya tidak lain tidak bukan adalah untuk Islam.

Saya tidak mahu komen panjang tentang filem ini. Cumanya, saya ingin mengajak anda yang masih belum menonton filem ini untuk mencari ruang sebentar menghayati filem ini. Bagi yang sudah menonton, jangan rasa rugi dan jemu untuk mengulang kembali tontonan anda kerana apabila sekali tonton, mungkin masih kurang penghayatan, insya Allah apabila berulang-ulang, moga kita terus menderap langkah untuk berjuang di jalan-Nya.

Tontonan yang sangat sesuai buat para pejuang Islam dalam menegakkan agama-Nya. Tontonan yang memberi gambaran kehidupan seorang pejuang. Tontonan yang mengajar uslub dakwah yang berkesan. Dengan niat untuk mencari keredhaan Allah dan untuk menyahut panggilan jihad-Nya, insya Allah moga tontonan filem ini menjadi ibadat kita pada-Nya.

Insya Allah sama-sama mencari ruang dan peluang untuk sama-sama menghayati kisah perjuangan ini.
Moga kita turut menjadi pejuang di jalan-Nya yang terus thabat pada Islam kerana Allah.
Tunggu apa lagi? Ayuh...sama-sama berjuang kerana kitalah rantai-rantai perjuangan Rasulullah s.a.w dan para sahabat baginda dalam menegakkan Islam tercinta.

Takbir...ALLAHU AKBAR!!!

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...