Tahun Baru 2012???


Salam ukhuwah buat semua yang sudi bertandang ke blog lihat, fikir, amal. Semoga dipayungi naungan rahmat-Nya selalu.

Hari ini dah masuk tahun baru 2012. Tetapi, apa yang buat saya sedih sangat, tatkala sedang mengintai facebook pagi tadi, terkejut saya apabila digemparkan dengan berita keganasan polis dan FRU di Malaysia ke atas mahasiswa yang ingin menyuarakan hak kebebasan mereka pada malam tahun baru sehingga membawa kepada kecederaan yang kritikal.

Astaghfirullah, kenapalah mahasiswa diperlakukan sebegitu rupa? Walaupun saya berada di Jordan, tetapi, melihat gambar-gambar dan membaca berita yang insya Allah benar, hati saya dipagut rasa sedih. Geram pun ada. Kecewa pun ya juga. Tapi, semangat jihad pun rasa semakin berkobar-kobar.

Inilah semangat pemuda yang inginkan kebenaran kembali dijulang dan kebatilan dihapuskan. Pemudalah aset yang bernilai dalam menjulang Islam di atas muka bumi ini. Saya sokong semangat perjuangan ini kerana inilah masanya untuk kita membawa perubahan kepada Malaysia.

Saya tidak mahu mengulas panjang akan isu ini. Apa yang saya harapkan, sama-sama kita kaji dan fikir kembali akan segala isu yang berlaku di negara kita. Adakah kita sebagai mahasiswa hanya tahu dan lihat sahaja? Kitalah yang diharapkan dapat membawa perubahan kepada negara dan mengajak masyarakat kepada jalan yang diredhai Allah.

Ayuh! Bangkitlah wahai mahasiswa. Mulakan tahun baru 2012 dengan semangat dan azam yang jitu untuk sama-sama berjihad ke jalan Allah. Perjuangan kita hanya untuk Islam. Demi Allah dan Rasul-Nya.

Takbir....Allahu Akbar3x....


1 comments:

Salam ukhuwah nti.
Ana pn ad tbaca dlm fb psl fru tu.
Tp ana x brape jelas. bila baca blog nti br faham.

Betul, kita perlu bgkit,jihad fisabilillah!!
Moga Allah redha...*____*

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...