Tautan Hati ke Jabal Iraq

Alhamdulillah, hari ini saya dan semua ahli bayt Rodhina* nama rumah sewa saya* dan seorang daripada syuqah yang sama selamat berjaulah di Jabal Iraq. Sebenarnya bukan di Jabal Iraq betul-betul pun, sekadar satu pertiga daripadanya. Ya Allah, Tuhan sahaja yang tahu betapa seronoknya saya dapat menghabiskan cuti di sana walaupun jaraknya dari rumah dekat sahaja dan kami berada di sana hanya memakan masa yang agak singkat.

Apa yang buat kami best ialah bukan sekadar jalan-jalan menikmati pemandangan dari atas bukit, bahkan kami berpeluang menyaksikan matahari terbenam. Kemudian, kami bergambar,berbuka puasa dan makan bersama-sama serta solat Maghrib secara berjemaah di atas bukit.

Ya Allah, tidak tergambar rasanya perasaan yang saya rasai. Cumanya saya bersyukur sangat-sangat kerana diizinkan untuk bersama-sama dengan semua ahli rumah dan seorang daripada bangunan rumah yang sama pergi berkelah, menenangkan fikiran, dan menghayati panaorama yang tersangat indah ciptaan Allah.

Apa yang saya harapkan ialah semoga ikatan ukhuwah antara kami terus kukuh dan diberkati Allah. Moga-moga jaulah kami ke Jabal Iraq ini dapat terus menguatkan lagi rasa cinta dan sayang antara kami. Sesungguhnya susah, senang, suka dan duka yang dirasai menjadi kenangan terindah buat kami.

Ukhuwah fillah abadan abada.....Wallahu a'lam.

sekitar pemandangan dari atas bukit
Subhanallah, indahnya
matahari masih meninggi
saat terbenamnya matahari
solat maghrib berjemaah
suasana maghrib menjelang malam

"Ya Allah Kau tautkanlah hati-hati kami bersama rahmat dan redha-Mu. Kuatkanlah cinta kami yang akhirnya membawa kepada cinta kepada-Mu. Jadikanlah ukhuwah ini kami membawa ke syurga-Mu. Amiin."


2 comments:

salam'alaik.. kak timoh..
bestnya.. *nk jugak merasainya =)*

p/s: kak timoh... doakan saya ...
mood exam tov,3 weeks mggu dpn ahad 29 jan ..

fii aman allah

wslam, insya allah umairah....all the best

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...