Murabbi ~jazakallah kheir~


Kehadiran murabbi yang pertama kali saya bertentang mata dengan beliau pada 30 disember 2012 ke dataran syuhada' Mu'tah memberi impak yang agak besar buat pelajar Mu'tah khususnya apatah lagi beberapa detik lagi, bakal menjengah ke tahun baru dan semestinya ada input-input daripada al-fadhil ustaz sendiri turut menjadi salah satu daripada senarai azam baru 2013.

Pada hari in sahaja, penuh di dinding muka buku saya post-post berkenaan nasihat, untaian tazkirah dan butir-butir hikmah daripada Ustaz Zainul Asri yang berasal dari Kedah.  Alhamdulillah, seronok dengan keadaan itu membuatkan saya berasa sangat indahnya perkongsian ilmu dan biah nasihat menasihati dan pesan berpesan kepada kebaikan ini..

Apa pun, harapan buat saya sendiri dan seluruh sahabat se-Mu'tah khususnya agar dapat beramal dengan segala ilmu yang telah dikutip dan dicedok daripada ustaz, bukan sekadar tambah, tapi beramal. Sesungguhnya itu adalah yang paling utama.

Jazakallah khairaa buat murabbi tercinta, doa tidakkan putus agar daku dapat ketemu sama ustaz lagi. Moga Allah berkati dan mengurniakan kerahmatan buatmu.

-tengkufatimahazzahra-

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...