Yakini kuasa doa!

Hari itu saya menziarahi ibu seorang sahabat yang datang bertandang ke bumi Mu'tah ni. Makcik yang senang dipanggil 'Ma' sungguh hebat di mata saya. Dalam usia 50-an, walaupun sering lenguh-lenguh badan, ceramah-ceramah agama tak pernah sunyi daripada telinganya. Isu-isu semasa di Malaysia pun selalu diupdate. Dalam hemat saya, beliau penuh dengan jiwa tarbiyah dan semangat untuk melihat masa depan ummah kembali cerah dengan aturan Islam.

Seusai meminta izin untuk pulang ke rumah, sebelum saya melangkah pergi, 'Ma' sempat berpesan pada saya, katanya :
"Jangan lupa doa, jangan lupa doa, ingat...untuk doa selalu" dengan loghat Kelantannya yang pekat, saya terkedu.

Ya Allah, dalam fatrah PRU 13 yang sedang hangat kini, saya hampir terlupa tanggungjawab yang satu itu. Walaupun umur belum cukup untuk mengundi dan tidak dapat pulang ke Malaysia untuk berkempen, saya lupa yang saya masih ada satu senjata dan sumbangan yang sangat mampu saya lakukan untuk Islam iaitu DOA!!

Cakap memang mudah. Berdoa, berdoa, dan berdoa. Buat lagi mudah, doa sahaja lah. Namun, nak pupuk keyakinan bahawa yang memakbulkan doa hanyalah Allah bukan mudah. Nak percaya dalam hati sedalam-dalamnya bahawa Allah PASTI akan makbulkan doa hamba-Nya pun bukan mudah.

Namun, itulah yang sebenarnya yang perlu diyakini.

Kuasa doa. Bukan calang-calang kuasa.

Kerna Allah Tuhan Yang Maha Memakbulkan.

"Berdoalah kepada-Ku, nescaya Aku akan memakbulkan"

~Ini Kalilah, Kita Ubah~

Sama-sama doakan kemenangan Islam di tanah air...


0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...