Perginya Murabbi yang Mulia, Tuan Guru Nik Aziz

Dua tiga hari ini entah kenapa terasa nak mendengar simpanan audio MP3 kuliah-kuliah ceramah dan tazkirah oleh Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat. Rupa-rupanya segala titipan nasihat dan amanat perjuangan itu kini hanya tinggal kenangan.

12 Februari 2015, malam Jumaat yang mulia, perginya seorang murabbi agung umat menemui Ilahi, berehat selama-lamanya dari dunia yang fana ini. Cukup besar aura dan kesan dakwah almarhum Tuan Guru. Seluruh rakyat Malaysia berdukacita atas pemergian insan hebat ini. Allahurabbi.

Moga Allah menerima segala amal ibadah beliau, ilmu yang telah disumbangkan, dakwah dan gerakan Islam yang diperjuangkan dan semua kebaikan yang telah ditabur. Allah jua sebaik-baik pembalas dengan ketinggian rahmat-Nya.

Tuan Guru, butir-butir nasihatmu bakal dipegang kemas dalam ingatan. Untaian amanatmu terhadap perjuangan Islam bakal disimpul erat dalam genggaman. Moga kami bisa istiqamah seumpama dikau dalam meneruskan risalah dakwah menyebarkan Islam ke sekalian umat.

اللهم اغفر له وارحمه وعافه واعف عنه

Ya Allah rahmatilah Tuan Guru kami, sesungguhnya kehilangan ini tersangat menjentik rasa hiba kami selamanya. Moga syurga milikmu duhai ayahanda murabbi!

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...