Mampukah aku berjasa?

Bila ingatkan mak ayah, rasa sayu je tiba-tiba.
Takut bila dah berjaya, aku lupa mereka.
Bimbang andai tak mampu berjasa.
Pada insan yang jasanya tak mampu kubalas.

Cukuplah kisah al-Qomah menjadi pengajaran.
Walaupun kita sibuk dengan urusan dakwah.
Aktif dengan persatuan.
Juhud belajar dan bekerja.
Mak ayah jangan sesekali dilupa.

Allahu Allah.
Sungguh aku rindu mereka.
Layakkah aku menjadi kebanggaan mereka?
Dapatkahku berjasa pada mereka kelak?
Apa guna belajar jauh-jauh.
Ilmu tinggi-tinggi.
Tapi....

(na'uzubillahi min zaalik)

Doa anak soleh!!!

Itu antara wasilah amalan berterusan.
Walau nyawa sudah terputus dari badan.
Allah Maha Mengetahui.
Maha Penyayang...ALLAH...

Ya!!

Aku nak jadi anak soleh.
Ya Allah jadikanlah aku anak yang soleh buat ibu bapaku.
Walaupun tak sesoleh seperti anak-anak ibu bapa yang lain.
Aku hanya ingin jadi yang terbaik buat ibu bapaku.
Dan beri yang terbaik sedaya mampuku buat mereka

Ya Allah, sampaikanlah rinduku pada MOK ABOH ~








0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...