Meng'angkasa'kan bahasa arab

Salam buat semua, semoga dalam inayah-Nya selalu. Petikan ini saya peroleh daripada seorang senior Universiti Mutah yang telah graduate...sangat terkesan...sejujurnya.

Perkongsian dari malaysia...

Pelbagai institusi kerajaan dan swasta mempunyai kekosongan yang banyak bagi calon-calon yang mahir berbahasa arab, menulis, mambaca dan bercakap... kebanyakan calon syariah lepasan ijzah dalam dan luar negara tidak berani untuk mengambilnya......

Maka manfaatkan sepenuhnya peluang di negara arab memantapkan penguasaan bahasa arab... kehidupan realiti sekarang amat mencabar dan memerlukan suatu kelebihan untuk survive...

Alhamdulillah, sekarang ini pun saya dan sahabat-sahabat menyertai markaz lughah dan latihan praktikal bahasa arab yang dianjurkan persatuan di sini. Kekadang, perasaan malas untuk join program itu memang ada, tetapi memikirkan ada 'misi' penting yang perlu dilaksanakan selepas pulang ke Malaysia dan minat serta kecintaan saya pada bahasa arab yang sangat mendalam, apatah lagi memikirkan kepentingan seperti yang diberitahu senior saya, dalam hati saya tekad...AKU MESTI KUASAI BAHASA ARAB...


Bukan untuk kepentingan diri semata-mata, tetapi demi ummah dan Islam, insya Allah...aku boleh!! 
Ayuh!! Sama-sama memperkasakan bahasa arab...kerana Allah...demi martabat Islam... 

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...